Digital Marketing

Vores mål er at hjælpe vores kunder med at vokse i den digitale verden

En uundværlig disciplin

Digital marketing er i dag for mange virksomheder en uundværlig disciplin, der både giver synlighed, salgsvækst og giver tilbagevendende kunder.

En af de primære fordele ved digital marketing er at promovere sin virksomhed og sine produkter der, hvor kunderne eller potentielle kunder befinder sig – nemlig på internettet. Dette er for at skabe flere konverteringer eller mere kendskab til dit brand. Der findes i dag mange forskellige online kanaler, hvor man kan være til stede og gøre virksomheden synlig. Digital marketing er kommet for at blive og det er derfor noget, vi formentlig vil se en endnu større udvikling indenfor fremover.

Ram den rigtige målgruppe

Digital marketing foregår online og digitalt. Modsat traditionel markedsføring, som du kender fra trykte annoncer, aviser, magasiner, brochurer og tv-reklamer, er der uendelige muligheder for, at du kan brande din virksomhed og nå ud til netop den målgruppe, der er interesseret i netop din virksomhed. De mange muligheder der er ved digital markedsføring, gør det muligt at være mere kreativ og afprøve forskellige taktikker, uden det går udover dit budget.

Endnu en stor fordel ved digital markedsføring er, at du kan målrette din kommunikation, så den rammer den tilsigtede målgruppe. Det er med andre ord muligt at anvende de mange forskellige digitale værktøjer til vigtige statistikker og målinger for netop din online markedsføring.

Dit brand og din virksomhed bør derfor have en digital tilstedeværelse, så I kan nå ud til købelystne personer på rette sted og på rette tidspunkt, der på sigt kan medvirke til, at din virksomhed opnår flere konverteringer.

Vil du vide mere?

Så klik blot på én af knapperne for at navigere til det respektive indsatsområde.

SEO

SEO står for Search Engine Optimization (søgemaskineoptimering), som handler om at optimere dit indhold på din webshop eller hjemmeside, så du kommer højere op i de organiske søgeresultater, når dine kunder søger efter dine produkter i søgemaskiner som for eksempel Google og Bing.

I modsætning til betalt annoncering på søgemaskiner er SEO ganske gratis. Det kræver dog en større indsats og lidt tålmodighed, inden du kan se resultater.

På søgemaskinerne er kunderne mange gange købelystne og sidder nærmest med kreditkortet i hånden. Den trafik du får ind fra søgemaskinerne, er derfor også generelt af højere kvalitet. En anden fordel ved SEO er, at alt den trafik du får ind, er gratis i modsætning til betalt annoncering som for eksempel Google Ads, annoncering på de sociale medier, affiliate marketing og banner annoncering. Den tredje fordel ved SEO er, at rigtig mange vælger at klikke på de organiske placeringer fremfor de betalte annoncer. Potentialet er derfor generelt stor, når vi snakker SEO.

Læs mere om SEO her!

Hvad søger dine kunder efter?

Det første skridt i SEO-processen er at identificere, hvilke søgeord og sætninger dine kunder søger på. Når relevante søgeord og termer er identificeret, er det tid til at implementere dem i dine tekster og produktbeskrivelser, så dine produkter bliver søgbare og synliggjort i søgemaskinerne. Derudover er der mange andre ting, som er relevante, når det kommer til SEO.

Helt konkret handler SEO om:

Relevant indhold

Linkbuilding

Hastighedsoptimering

Teknisk SEO

Lokal SEO

Google Ads

Google Ads (tidligere Google AdWords) er nok den mest velkendte PPC kanal (Pay Per Click). På mange måder har Google udviklet PPC markedet, og det er sidenhen vokset og har gennemgået en udvikling indenfor diverse muligheder og features, der er til rådighed for Google Ads annoncører. Google Ads er de annoncer, du finder i toppen af langt de fleste søgninger på Google. Med Google Ads får du målrettede annoncekampagner, som bliver vist på den absolut vigtigste søgemaskine, Google, og visningen bliver styret af, hvad der bliver søgt på. Med Google Ads betaler man for hver gang en person klikker på ens annonce – også kaldet klikpris. Formålet med Google Ads er at betale til en rigtige trafik, så det er de rigtige kunder, der kommer ind på din side.

Vi har stor erfaring med Google annoncering

Hos Envoko har vi stor erfaring med at optimere og udarbejde Google Ads kampagner. Vi kan tilbyde at udarbejde helt nye kampagner til vores kunder, men vi har også mulighed for at arbejde videre med kampagner, der i forvejen allerede er aktive, såfremt der er potentiale i det og behov for det. Bruger din virksomhed for mange penge på Google Ads i forhold til afkastet, eller undrer du dig over ekstrem dyre klikpriser og manglende effekt, samtidig med at din ROI (Return On Investment) ligger i den lave ende? Ønsker du at få tilpasset dine PPC-annonceringer til specifikke målgrupper, eller skal dine annoncer spredes ud på forskellige annonceringformer som Google Shopping, Google Display, YouTube annoncering eller Google Search? Så er det nu, du skal tage fat i vores specialister, som vil gøre din hjemmeside synlig med Google Ads og konverterer dine besøgende til nye kunder.

Amazon

Amazon er den platform, hvorfra du som leverandør kan sælge dine produkter. Som leverandør til Amazon kan du sælge på to forskellige måder. Enten ved at blive Fulfillment by Amazon (FBA), som betyder, at Amazon håndterer lager og logistik, så du som leverandør bare skal sende dine produkter til nærmeste Amazon varelager. Du kan som virksomhed også selv vælge at være ansvarlig for logistikken og sende produktet direkte til slutkunden. Denne mulighed kaldes Fulfillment by Merchant (FBM).

Der er fordele og ulemper ved begge dele. Men i de fleste tilfælde anbefales det at vælge FBA, da Amazon med denne løsning tilbyder konkurrencedygtige priser og overtager plukning, pakning, forsendelse, kundeservice, returneringer og samtidig hjælper dig med at få flere nye kunder. Det gør, at du i stedet kan fokusere på, at få din virksomhed til at vokse. Derudover har produkter, som håndteres via FBA ofte højere konverteringer. Dette skyldes Amazons algoritme, der vælger at rangere disse produkter højere både organisk og ved annoncering.

Når du skal opnå succes på Amazon, er der flere parametre, der spiller ind. Det handler først og fremmest om at have produkter med potentiale. Det vil vi se ud fra en markedsanalyse. Derudover er det vigtigt at arbejde med Amazon SEO, anmeldelser og betalt annoncering på Amazon’s platform.

At være Amazon leverandør er naturligvis ikke gratis, men i langt de fleste tilfælde kan det godt betale sig at være med. Uanset hvilket løsning du vælger, skal du registrere en konto, før du kan begynde at sælge på Amazon.

SoMe

Sociale medier (SoMe) er en stor og integreret del af langt de fleste danskeres hverdag. Det er stedet, hvor vi holder kontakten med venner, følger personer der inspirerer os og holder os opdateret på virksomheder, som vi kan lide og er loyale overfor. Da de fleste af dine kunder er på de sociale medier hver dag, og ofte flere gange om dagen, er det en nødvendig del af din markedsføringsstrategi, da de sociale medier gør din virksomhed synlig og øger kendskabet til den markant. Da der er en sammenhæng mellem danskernes forbrug af sociale medier og online shopping, er det en god ide at investere både tid og penge i SoMe marketing. Med den korrekte markedsføring får du med SoMe en effektiv salgskanal til din forretning.

En særdeles effektiv nåde at nå din målgruppe på

SoMe har de seneste år givet både B2B og B2C virksomheder uanede muligheder for salg og synlighed på de sociale medier, som er blevet den perfekte digitale reklameplatform, hvor du kan nå både nye og allerede eksisterende kunder. Det som det kræver for at få succes med markedsføring på de sociale medier, er en fast SoMe marketing strategi, der tager afsæt i en grundig analyse af dine data, din virksomhed og din målgruppe. Sidst men ikke mindst er det vigtigt, at du er til stede på de rette sociale medier, hvor netop dine nuværende og nye potentielle kunder er.

Facebook

Facebook er den største og mest brugte SoMe platform i Danmark og over resten af verden. Facebook er derudover en glimrende måde at nå ud til både eksisterende og nye potentielle kunder.

Siden Facebook gjorde sit indtog, har størstedelen af befolkningen taget det sociale medie til sig og været faste brugere på daglig basis. Det er derfor heller ikke noget overraskelse, at Facebook ligger inde med enorm meget data på hver enkelt bruger. Det gælder ikke kun den data, man selv har oplyst via sin profil. Det gælder også en masse data, som Facebook via pixels og cookies har samlet gennem tiden på den øvrige brugers ageren på internettet. På baggrund af denne data er Facebook i stand til at kategorisere hver enkelt bruges interesser, købsmønstre og meget mere. Dette gør, at man med Facebook annoncering kan skabe målrettede annoncer baseret på for eksempel interesser, køn, alder, uddannelse og meget mere.

Skab effektive kampagner

Det er vigtigt at huske, at folk er reaktive, når de er på Facebook. Det betyder derfor, at dine annoncer skal være præcise, målrettede og grafisk fængende, så seerne får lyst til at klikke på dem. Når du fremstiller annoncer på Facebook, er det muligt at kreere karrusel kampagner, videoannoncer, foto kampagner, lead genering og meget mere. Hos Envoko er vi specialister i Facebook annoncering, så vi kan hjælpe dig fra start til slut med det grafiske arbejde, opsætning af målgrupper og meget mere. Det er også muligt at benytte et produktkatalog, som kan målrettes efter tidligere besøgende med annoncer, der indeholder lige præcis de produkter, som den enkelte person tidligere har undersøgt og været inde og læse mere om på din hjemmeside.

LinkedIn

LinkedIn er verdens største social media platform med fokus på rekruttering og networking. Det er dermed en kanal, som virksomheder ikke bør undlade i deres digitale markedsføringsstrategi. LinkedIn annoncering er uden tvivl den bedste sociale platform til at ramme B2B segmentet. Folk besøger primært platformen i forbindelse med deres professionelle netværk eller deres arbejde. Brugere vil derfor være mest modtagelige overfor sponsoreret indhold, som er rettet direkte mod erhvervslivet. Det skal dog nævnes, at
det i nogle tilfælde også vil give mening at målrette B2C.

Mulighederne for annoncering på LinkedIn er næsten uendelige. Her har du blandt andet mulighed for at ramme samtlige personer med en specifik arbejdstitel, uddannelse, interesser, erhvervserfaring, bestemte virksomheder og meget mere. Målgruppen kan altså indsnævres ned til mindste detalje, så de rigtige personer ser dine annoncer. LinkedIn er særligt oplagt, når du ved, hvordan dine budskaber skal udformes, så det bedst rammer din målgruppe. Platformen er en effektiv måde at annoncere og skabe leads eller finde nye medarbejdere.

Da LinkedIn er et professionelt medie, så er tonen anderledes end på mange af de andre sociale platforme. Her sidder der mange mennesker med et stort ansvar enten som selvstændige eller i en position, hvor beslutningerne tages. Som annoncør på LinkedIn har du derfor en unik mulighed for at ramme beslutningstagere over hele Danmark eller i udlandet i deres LinkedIn feed eller direkte i indbakken på det sociale medie.

LinkedIn er en utrolig spændende platform med stort potentiale, hvis annonceringen bliver korrekt sat op.

Snapchat

Snapchat er en platform, som har taget verden med storm. Mange tænker, at Snapchat er forbeholdt de unge, men virkeligheden er, at det faktisk er alle aldersgrupper, der benytter sig af det populære medie.

Snapchat er dermed en annonceringsplatform, som virksomheder med fordel kan bruge i sin markedsføringsstrategi, da det giver virksomheder mulighed for at interagere med deres kunder allerede tidligt i kunderejsen. Snapchat er en platform, som kan skabe opmærksomhed omkring et produkt, et event eller bidrage med at få kunden længere ned i salgstragten ved at minde dem om, at der tidligere er vist interesse for produktet eller eventet.

Konverteringer, trafik eller awareness?

Snapchat kan med succes bruges i alle led på kunderejsen. Uanset om du ønsker konverteringer, trafik eller awareness. På Snapchat kan du som virksomhed lave små videoannoncer, som vil blive vist mellem brugernes stories, ligesom det er muligt at opsætte dynamiske annoncer ud fra dit produktfeed. Fordelen ved Snapchat annoncering er, at det er kreative værktøjer som for eksempel linser og filtre, som Snapchat brugeren kan benytte på sine egne billeder og på den måde sprede din annonce videre ud til alle sine kontakter på det sociale medie.

TikTok

Når det gælder engagement og views, er TikTok det helt rigtige. Det er en plaform, hvor du som virksomhed kan få udbredt kendskab til dit brand i langt højere grad end på mange af de andre platforme. Præcis som alle andre sociale medier tilbyder TikTok annoncering, hvorpå man på en unik måde har mulighed for at henvende sig til målgrupperne. TikTok har nemlig en masse subkulturer, der anvender mediet på flere forskellige måder og interagerer med forskellige TikTok annoncer eller brands. Der er derfor plads til alle typer af virksomheder, når det kommer til annoncering på TikTok.

Slip fantasien løs og skab vilde resultater

TikTok lægger op til, at man som virksomhed skal bruge fantasien, når man annoncerer på det sociale medie. Der findes et væld af forskellige muligheder til opsætning af annoncer. Derudover lader TikTok også virksomheder komme direkte ud til den målgruppe, som de gerne vil ramme. Dette sker på baggrund af en pixel og ved brugen af forskellige parametre, som kan bruges til at definere den målgruppe, man ønsker at nå ud til.

TikTok er et hurtigt voksende socialt medie, som på kort tid har skabt et effektivt værktøj, som med kreative annonceformater kan få dit brand eksponeret på en helt ny måde. Henvender din virksomhed sig til det yngre segment, bør du overveje TikTok som den næste annonceringsplatform. TikTok annoncering er for virksomheder i alle størrelser, hvor det er muligt at ramme nye, potentielle og eksisterende kunder.

Pinterest

Pinterest er et interessebaseret socialt medie, der fokuserer på deling af billeder og digitale identiteter. Her kan brugere oprette deres egne opslagstavler, hvori man kan sætte billeder op (pinne), som man synes er flotte eller brugbare i en eller anden sammenhæng. Pinterest er interessebaseret på den måde, at brugere skaber en social identitet på baggrund af udvalgte interesser og søgninger. Udover at søge efter billeder er det også muligt at dele sine egne fotos.

En inspirerende billede-søgemaskine

Det sociale medie derudover også en platform til annoncering. Der hvor mediet adskiller sig fra de andre, er ved at Pinterest minder mere om en søgemaskine som for eksempel Google. Her giver søgeord bare ikke website resultater, men visuelt indhold. Indholdet kan være billeder, illustrationer eller grafisk materiale, der matcher søgningen. På den måde adskiller Pinterest sig fra andre visuelt baseret social media platforme som for eksempel Instagram, hvor brugere typisk deler indhold, fremfor at søge efter det.

Pinterest er et af de mest oversete sociale medier, når det kommer til annoncering. De mange fordele der er ved Pinterest annoncering, gør, at det er en ekstrem spændende kanal at integrere i sin digitale marketings setup. Arbejder din virksomhed med produkter relateret til mode, boligindretning, skønhed, oplevelser, hobby, gastronomi, gør-det-selv, design og lignende markeder, så er Pinterest en unik mulighed for at udvide din forretning og skabe mersalg.

Menu